טיול במסלול אתגרי בכרמל הקלאסי

map.jpg אנו ממשיכים להציג לפניכם מסלולי טיולי אופניים נוספים ברחבי הארץ והפעם של קבוצת SYNT  שרוכבת בשטח בקביעות, והפעם חברו חבריה לנקודת מפגש שבועית בכרמל.

כתב וצילם: יורם ירון

תיאור המסלול :
התכנסנו כ-17 רוכבות ורוכבים בחניון האגם שבדרך בית אורןבבוקר אביבי, לאחר התארגנות יצאנו מחניון האגם לכביש "עתלית-צומת דמון", עליה ימינה קצרה בכביש ופניה מערבה טיפוס בדרך לכיוון הר אורן, סימון שבילים כחול תחילה ובהמשך סימון שביל ירוק. בצומת הדרכים פנינו ימינה לדרך לכיוון בית אורן.

בנקודה זו חיכינו לחברים המנשפים בעליות בואכה שערי הקיבוץ. ממשיכים בכבישי קיבוץ בית אורן וירידה לצומת הכבישים לחוות הרוכבים קאט בלו שם עשינו הפסקה של בוקר, אייריש קופי נהדר שהכינה לנו אחת הבנות. המקום פסטורלי: סוסים, הרבה ירוק ונוף מקסים. לאחר ההפסקה, ירידה טכנית עם דרדרת בשביל שיורד לערוץ נחל כלח, נוף מקסים  של הכרמל ואוניברסיטת חיפה המתנוססת על ראש ההר. רואים גם את מערת כלח, חוצים את הגשר בוואדי מתחילים לטפס בסינגל (שביל לרוכב יחיד)  וסופו לא רכיב, הולכים קצת, רואים את הצנירים היפים של נחל כלח, הפסקה לסיפור אגדה יפה למה צבעו של עץ הקטלב אדום, ממשיכים - השביל חובר לכביש משובש של שוויצריה הקטנה.

לאחר ברבור של ק"מ חוזרים ומטפסים בסינגל עד לתצפית הנשרים. בהמשך חיבור עם הכביש בו פוגשים את כביש הגישה לחי בר, ממתינים לאחרונים, פונים לכיוון החי בר ולפני הכניסה נכנסים לשביל אספלט סלול היטב שמתפתל עד חניון טללים עם עליות מתישות וירידות מרעננות כשהנוף של כל שווצריה הקטנה פרוס עד הים - מדהים. מטפסים בדרך העולה לחניון טללים עושים הפסקה, אחת הרוכבות עושה מדיטציה למילוי הבטריות שכמעט התרוקנו, מתכבדים בעוגת הגבינה המסורתית ועוגת הבריאות.

משם ממשיכים עד כביש עוספייה-צומת דניה ואז ירידה בכביש לצומת הפנייה לרמת יצחק, פנייה ימינה וירידה בכביש.  פניה ימינה לשטח לתחילת סינגל "הביובים" שנקרא כך משום פתחי הביוב לאורך כל השביל המוצל, רכיבה כייפית וזורמת ועם פתחי תצפית מקסימה למפרץ חיפה. יוצאים מ"הביובים" לדרך ועוזבים אותה אחרי זמן קצר לטובת סינגל "המחצבה" שמביא אותנו עד החניון שמעל חורשת הארבעים.

רכיבה בכביש מהחניון עד כביש "אוניברסיטה-עוספייה" רכיבה בשולי הכביש וכניסה לשווצריה הקטנה, המשך בכביש הפנימי העולה לחניון מצפור הצוק העליון.תדלוק של מים והמשך לסינגל שהופך לדבל (שביל רחב יותר) ומטפסים למעלה במקביל לכביש.  אחרי החניון של "מצפור יד לבנים" ממשיכים בכביש עד ליד צומת דמון.

פה שוב, קצת התברברנו, אבל חותכים את כביש "צומת דמון-בית אורן" ואז מתחיל סינגל בר בשטח עם ירידה חזקה עד הכניסה לסינגל "אלון". בוואדי המסלול טכני שנהיה אפילו יותר אתגרי עקב השריפה, אבל רכיב בחלקו בעיקר הורדת רגליים ומדרגה/מצוק אחד או שניים שמצריך מרובנו ירידה והליכה רגליתיחסית מרובה, עקבות השריפה נכרים פה היטב והרבה שרידים של גזעי עצים שחורים וגדועים, כואב הלב. לקראת סופו של הוואדי הפסקת בוטנים בצל האלוניםורוח חרישית מרעננת  את הפנים המיוזעות. ירידה לבקעת אלון היפה עם שטחים מעובדים, ממשיכים בדרך הלבנה שמקבילה לנחל אורן ומגיעים למקום עם דגלי דרוזים זהו מקדש אלסת ח'דרהשהוא בית תפילה, עוברים בעין אלון, בהמשך אגם אורן שהוא אגם עונתי המחזיק מי שטפונות, מלא בתחילת האביב ומתרוקן לתוך הקיץ. מקום מדהים לעצירה, מוצל, נקי, מדשאות, עצי תמר, פשוט חובה.

ממשיכים לאורך נחל אורן, מעין אורן בו מבנה בטון עם צינור שיוצאים ממנו מים בהתאם לתקופה. בסוף החורף ניתן ממש להתרחץ מתחת לצינור בגלל כמות המים. וחזרה לנקודת היציאה, שם התכבדנו את כולנו במיץ רימונים משובח וקר היה מצוין.היה טיול משובח עם נופים מרהיבים של הכרמל והסביבה, עליות ומורדות למכביר טיול שבהחלט מיועד לרוכבים מנוסים.

נושא

תיאור

הערות

נקודת תחילת

וסיום המסלול

(מסלול מעגלי)

חניון האגם בכביש עתלית בית אורן.

חניון האגם : מכביש 4: ליד כלא 6 פונים לכביש עתלית- בית אורן- דליית אל כרמל. בכביש עתלית- בית אורן לאחר הגשר הצד פונים ימינה. אם באים מכיוון דליית אל כרמל, יש לפנות שמאלה לכיוון כביש בית אורן. לאחר בית אורן ומיד לפני הגשר הצד לפנות שמאלה.

דרגת קושי

בעיקר סתיו, אביב, חורף

ההר הירוק תמיד

קישור אינטרנט לאתר מפות GPSIES

הכותב : יורם ירון הוא רוכב שטח כ-8 שנים ומרבה לטייל בארץ .

דוא"ל לתגובות : This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

ofanaim_magazin199.jpgז

קוראים כותבים

מצאת מסלול רכיבה מענין? צילמת וידאו מגניב? הצטרף לקהילת הכותבים של אופניים! הצטרפותך תאפשר לך להוסיף ב"אזור הפרטי" אשר יופיע כאן כתבות ומסלולים, להשתתף בפורום אופניים, לנהל בלוג רכיבה, לקנות בחנות שלנו ולקבל עדכונים למייל בנושא אופניים

הניוזלטר שלנו

לקבלת עדכונים במייל על הנושאים הכי מענינים, המבצעים הכי חמים והחדשות האחרונות בנושא אופניים, הרשם לניוזלטר: