top_logo.png

  _________________________2_01.jpg



        

הקטע ה-15 של הטור דה פראנס נגמר חד ואכזרי

151.jpgמאת: אייבי גילת
העונה המדהימה של אלכסנדר קריסטוף, המאיץ הנורבגי של קבוצת קאטושה הרוסית נמשכת. אחרי שזכה בקלאסיקת האביב "לה פרימוורה" מילאן סן רמו וניצח את הקטע ה-12 בטור דה פראנס הוסיף לעצמו הענק הנורבגי עוד ניצחון כאשר סיים ראשון בקטע ה-15 בנים. הוא הקדים את היינריך האוסלר הרוכב האוסטרלי מקבוצת IAM Cycling ואת פיטר סאגאן הסלובקי מקבוצת קנונדייל כאשר סאגאן מתוסכל פעם אחר פעם מגיע לפודיום אבל לא מצליח לנצח ולו קטע אחד בטור 2014.

מימין - שמחת הניצחון של אלכסנדר קריסטוף

בדרוג הכללי המצטבר לא חל שום שינוי וכל הטופ 10 מדורגים כפי שהיו בתחילתו. וינצ'נזו ניבאלי עושה עד צעד חשוב לקראת זכייתו האפשרית בטור דה פראנס 2014 וממשיך ללבוש עוד יום את החולצה הצהובה.
כל מי שחשב שבטור דה פראנס יש קטעי מעבר ו"זמן זבל" זה אולי היה נכון בטורים הקודמים אבל בדיוק כפי שכל נושא ה"רכבות" למיאוץ הסופי כבר למעשה כמעט ולא קיים הרי שבטור הזה במיוחד אין דבר כזה ימים קלים. 
הקטע מטאלארד לנים לפחות על פי הגרפים והמפות היה סוג של קטע מעבר מהרי האלפים לקראת יום המנוחה שצפוי מחר בטור דה פראנס ולקראת 3 קטעי הרים קשים בפירנאים הצפויים במהלכו של השבוע הקרוב. הרבה מאוד רגליים עייפות היו אחרי שני קטעי ההרים הגבוהים באלפים במרוצת סוף השבוע האחרון. אבל כל מי שחשב שהגיע לקטע הזה שה-222 ק"מ הולכים להיות טיול של אחה"צ ופיקניק בחיק הטבע טעה ובגדול.
באיזור הזה של צרפת נושבות באופן תדיר הרוחות של המיסטרל שיוצרות אצ'לונים (פיצולים) בדבוקה ורוכב בכיר יכול לאבד בהם את הטור. 
 
 
 
כבר מתחילת הקטע נוצרה קבוצת בריחה של 2 רוכבים שיצרו לעצמם פער מבטיח והיות והם מדורגים הרחק בדירוג הכללי המצטבר ולכן הדבוקה גם נתנה להם ללכת. 
מרטין אלמינגר מקבוצת IAM CYCLING אלוף שוויץ 4 פעמים בן ה-35 שההישג הטוב בקריירה שלו היה ניצחון בטור דאון אנדר שבאוסטרליה בשנת 2007 וג'ק באואר הרוכב הניו זילנדי בן ה-29 מקבוצת גארמין שארפ יצאו לבריחה של היום. מעניין לציין שג'ק באואר לא ההוא מהסדרה "24 שעות" הוא בעל תואר ראשון בחינוך גופני ואלוף ניו זילנד ברכיבת כביש מ-2010. הוא מה שמכנים רוכב Puncheur מכונה לייצור וואטים. 
 
1511.jpg
הפער עלה והגיע כבר לאיזור ה-8 דקות עד שהקבוצות המעוניינות במיאוץ הסופי החלו להתארגן לרדיפה. בשלהי המירוץ 60 ק"מ לסיום החל לרדת גשם זלעפות ממש כמו אצלנו באמצע החורף. הכבישים הרטובים, הכיכרות והאיזור העירוני מאוד היקשו על מלאכת הרדיפה של הדבוקה. וכך נוצר מצב שממש במטרים האחרונים הצליחו המאיצים לחלוף ולבלוע את קבוצת הבריחה. מרגש היה לראות את ג'ק באואר שהיה מעל 210 ק"מ בבריחה ושסיים במקום ה-10 עומד על קו הסיום וממרר בבכי כאשר בן קינג חברו לקבוצה מנסה לשוא לעודד אותו. אולי זוהי ההתפרקות של המתח על קו הסיום. זה רק מראה איזה קושי אדיר עומד בפני רוכב שמנסה לנצח קטע בטור דה פראנס שלא לדבר על ניצחון בטור כולו.
 
משמאל תוגת המפסידים - ג'ק באאור לא יכול לעצור את דמעותיו
 
המחשבה שהוויקינגי הזה מנצח שלב שני בטור דה פראנס 2014 מעלה בי תהיות: איך זה שנורבגיה מדינה שהשטח שלה גדול ממדינת ישראל פי 15 ויש לה פחות תושבים מאיתנו מצליחה לייצר רוכבים ברמה הזו ואנחנו לא?. אולי בגלל המלחמה שלנו הבלתי פוסקת עם האויבים שלנו?
מחר יום מנוחה בטור 
מערכת מגזין אופניים מרכינה את ראשה על האובדן הנורא של חיילי צה"ל בעזה.  יהי זכרם ברוך ! המערכת מחזקת את ידי הלוחמים  ומאחלת לכולם שיחזרו הבייתה בשלום
159.jpg

 

 
 
Share

BANNER4.jpg

aaa22.jpg

facebook.jpg

panaracer.jpg

ofanaim_magazin199.jpg

small_baner_motoofan.jpg

 

קוראים כותבים

מצאת מסלול רכיבה מענין? צילמת וידאו מגניב? הצטרף לקהילת הכותבים של אופניים! הצטרפותך תאפשר לך להוסיף ב"אזור הפרטי" אשר יופיע כאן כתבות ומסלולים, להשתתף בפורום אופניים, לנהל בלוג רכיבה, לקנות בחנות שלנו ולקבל עדכונים למייל בנושא אופניים

הניוזלטר שלנו

לקבלת עדכונים במייל על הנושאים הכי מענינים, המבצעים הכי חמים והחדשות האחרונות בנושא אופניים, הרשם לניוזלטר:

__________________________01.jpg

galil_ole_small.jpg

logo_jpg.jpg