ראיון חג: והפעם עם אלוף ישראל שלומי חיימי

1.jpgשלומי חיימי אלוף ישראל ומטובי הרוכבים שיצאו מהמדינה סיים בימים אלה את השתתפותו באליפות העולם באופני הרים בדרום אפריקה ודורג בסיומה במקום ה-38 מבין 75 המשתתפים. מדרום אפריקה המשיך לגרמניה ובין לבין הספיק אייבי גילת לשאול אותו כמה שאלות ולאפשר לו להתראיין לפני ראש השנה.

 
מספר שלומי: בתחרות הייתה אווירה נהדרת, גם באירוע עצמו וגם ביומיום. אנשים מאוד סימפטיים ורובם מאוד שמחו לשמוע שאנחנו מגיעים מישראל, מהרושם שלי , לפחות בספורט היחסים מאוד טובים בין דרום אפריקה וישראל. התחרות התקיימה במסלול באורך של 
5 ק"מ עם 200 מטרים מצטברים. ואנחנו עשינו במהלך כל התחרות 7 הקפות.  המשתתפים בקטגוריית העילית היו הרוכבים הבכירים ביותר מכל מדינה, וזו הסיבה לכמות הקטנה יחסית של המשתתפים (75 רוכבים זינקו), אבל מדובר ברוכבים  הטובים ביותר בעולם והרמה בתחרות הייתה גבוהה מאוד, אפשר לראות את זה בפערים הקטנים שהיו בין הרוכבים. 
 שלומי חיימי במסלול אופייני באליפות העולם בדרום אפריקה
 
שאלה: איך אתה מסכם את ההופעה שלך באליפות העולם בדרום אפריקה?. יבואו כאלו ויטענו שמקום 38 זה יחסית נמוך. מה אתה יכול לומר להם?
אין לי מושג על בסיס איזה מידע אנשים ציפו ליותר. אם מסתכלים על יתר העונה, אז מדובר בביצוע מוצלח, לא מעל ולא מתחת, אין קסמים.
 הייתה לך עונה מדהימה שבמהלכה זכית בפעם השנייה ברציפות באליפות ישראל באופני הרים בקרוס קאנטרי. האם עונת 2013 תיצרב אצלך בתודעה כעונה מוצלחת במיוחד?
עונת 2013 היא השנה שבה כל הדברים התחברו וביחד עם זה  גם התוצאות הטובות הגיעו. עליתי על דרך של הצלחה ויציבות .
2.jpg
 לאחרונה מתקבל לפחות אצלי הרושם שענף אופני ההרים התחרותי בישראל נמצא בדעיכה. מה דעתך על כך? מה צריך לעשות כדי לשפר?
  בתור מי שחווה את הענף בזירה הבינלאומית אני יכול לאמור שיש שיפור אדיר בשלוש השנים האחרונות. איכויות השידורים ובכלל הטכנולוגיה עלו ויחד עם זאת  הביא לגידול בנותני החסות, גידול במספר הקבוצות וגידול בכמות הרוכבים שיכולים לרכוב כמקצוע. לכל גביע עולם מגיעים 20-30 אלף צופים וזאת חגיגה גדולה. הענף חיי ובועט. לפעמים אנשים נוטים להשוות את ענף הקרוס קאונטרי לענף הכביש שזאת טעות מוחלטת, אלה שני ענפים שונים לגמרי בהרבה מאוד רבדים. אחת הבעיות  שבישראל מסתכלים על ענף הקרוס קאונטרי מנקודת מבט של כביש. זה נותן נקודת מבט צרה ומקובעת.  זה לא סוד שענף הקרוס קאונטרי בישראל בדעיכה. זה החל לפני מספר שנים וכרגע נמצא במצב מביך. אני חושב שמדובר בכמה סיבות יחד, אבל אני לא האיש 
שיכול להביא לשינוי, אני רק עושה את העבודה שלי בצורה הטובה ביותר. חוץ מזה בחודש מרץ התקיים סבב האביב הבינלאומי שכלל 5 תחרויות. הגיעו השנה מספר שיא של רוכבים ממדינות שונות, כ-60 רוכבים.
לפי דעתי זה הישג לא רע בכלל בהתחשב לעלויות וההשקעה. חשוב לשמר את מה שנותר ולנקוט בפעולות שיביאו לשיפור בענף בישראל.
 
האם אתה מאמין שאתה מסוגל להתברג יותר גבוה בצמרת העולמית? מה צריך לקרות כדי שהדבר ייצא אל הפועל?
   אני מאוד שמח מהביצוע שלי באליפות העולם. המטרה מתחילת העונה הייתה להיכנס ל40 הראשונים ועשיתי את זה. מאז ומתמיד לא הייתה חסרה האמונה. הדבר הכי חשוב הוא להמשיך להתמיד. לשמר את הדברים שהביאו להצלחה העונה ולהתקדם קדימה. אני מקווה שבעונה הבאה התקציב הכולל שלי יגדל וההתנהלות השוטפת תשתפר. 
 
 מה אתה מאחל לעצמך ולנו לקראת השנה החדשה?
לעצמי אני יכול לאחל דרך ארוכה מלאה באתגרים, חוויות, הצלחות ולמידה. אני מאחל לכל אחד ואחת שימצא את המקום השקט שלו, שעושה לו טוב והרבה אנרגיות טובות. 
 
 3.JPG
שלומי חיימי במירוץ אופני הרים באירופה
 
להלן הדיווח על אליפות העולם כפי שמופיעה בבלוג האישי של חיימי: 
הנסיעה לדרום אפריקה החלה עשרה ימים לפני האירוע בכדי לתת מרווח זמן להתארגן, להתאושש ולהיות מוכנים לאירוע. השנה יצאתי כרוכב יחיד מנבחרת ישראל בליווי של וורן פרייר. וורן הוא יליד דרום אפריקה שהגיע לישראל בגיל 23. ההיכרות שלו עם המדינה עזרה המון במהלך כל  השהות. את הימים העברנו בשמורה מדהימה עם הרבה חיות מסביב ושירות לבבי. ההיכרות הראשונה על המסלול בוצעה באופן רגלי. זאת הייתה הפעם הראשונה שלי על המסלול ובכלל בדרום אפריקה.
 
הרושם הראשוני היה שמדובר במסלול איכותי, רובו בנוי במיוחד לאירוע וכולל מספר אלמנטים טכניים ברמה הכי מאתגרת בענף. וורן לא האמין שמדובר במסלול  קרוס קאונטרי ואני ציפיתי לרכיבות שיבואו. האימון הראשון על המסלול עבר בצורה טובה. היו לי מספר נפילות קטנות שסימנו על עייפות ויכולת ריכוז נמוכה, באותו הרגע החלטתי לסיים את האימון לאותו היום. את האימון השני ביצעתי יחד עם חבר קבוצה מאוסטריה. יחד עשינו שלוש הקפות בקצב יחסית גבוה והכול הלך מצוין. יום לפני התחרות עשיתי אימון חידוד קצר שכלל חלק מהמסלול. באחד הקטעים הטכניים, סטיתי מהקו הנכון ונפלתי חזק. למזלי יצאתי עם פגיעות שטחיות בלבד  ולא היה נזק רציני. נפילה כזאת יכולה להוריד מעט את הביטחון ולהוות מחסום מנטאלי באותו הקטע. לקחתי את החוויה לצד החיובי וללמידה והצלחתי לנער את זה 
ממני מספר שעות לאחר מכן.
4.jpg
שלומי חיימי בתנוחת מירוץ  אופיינית 
 
הגעתי לתחרות במטרה ברורה שהצבתי כבר בתחילת העונה והיא לסיים ב-40 הראשונים. לתחרות זינקתי מעמדה 43. התחלנו את התחרות לישורת רחבה באורך של כ-500 מטרים לפני שנכנסים לשבילים צפופים. לאחר 200 מטרים הייתה נפילה בקדמת 
הדבוקה שנקלעו אליה מספר רוכבים. לשמחתי לא הייתי חלק ממנה. בהקפה הראשונה הצלחתי לשפר מקומות ולסיים ב30 הראשונים. הצלחתי להחזיק ארבע הקפות בקצב גבוה שהשאיר אותי ב30. המהירות הייתה גבוהה מדיי בשבילי 
 והדעיכה לא איחרה להגיע. בשלוש ההקפות האחרונות הקצב שלי ירד ומספר רוכבים החלו לעקוף אותי. נתתי את כל כולי כדי למזער כמה שיותר את הנזק.
לבסוף סיימתי במקום ה38 בזמן של 1:48:12. את התחרות ניצח נינו שורטר השוויצרי בזמן של 1:40:17.  
5.jpg
היה חם בדרום אפריקה. בעיקר בהקפות האחרונות
 
 אליפות העולם היוותה את המטרה האחרונה שלי לעונת 2013. העונה הזאת הייתה מתוקה וכל היעדים שהצבתי לעצמי מומשו. זה נותן תחושת הגשמה גדולה, סיפוק  אדיר ותאבון להמשך.
תודה רבה לאיגוד האופנים שהוציא לפועל את הנסיעה למרות הקשיים. תודה לוורן פרייר שלווה אותי ועשה עבודה יוצאת מן הכלל. תודה למשפחה התומכת,  לחברה האוהבת לאנשים שעוזרים גם שקשה ולכל החברים מסביב שמפרגנים בלי הפסקה!      

[אייבי גילת ואבי גנאור]

צילמים -מריוס מסווורד / EGO PROMOTION