top_logo.png

______ ____ _____ _______-01_1.jpg

 



        

נעים להכיר: עידו זילברשטיין/רוכב החודש של מגזין אופניים

 
ido4.jpg
ראיון אישי עם רוכב והפעם עם עידו זיבלרשטיין שרוכב בקבוצה מקצוענית יפנית
מאת אבי גנאור ואייבי גילת
תמונות: מהאלבום האישי של עידו זילברשטייין
 
לפני ימים אחדים , לאחר חמישה שלבים, סיים רוכב הכביש הישראלי הצעיר עידו זילברשטיין  את השתתפותו בוולטה של פורטוגל כשהוא עושה זאת במדיה של  קבוצת הרוכבים היפנית Team Ukyo אליה הצטרף לאחרונה.

מימין זילברשטייין עם קבוצתו היפנית בהצגת הקבוצה לקציבור בוולטה של פורטוגל

עידו אינו הרוכב הישראלי הרוכב בחו"ל אבל נראה לנו שהוא הישראלי הראשון שרוכב במדיה של קבוצה מקצוענית יפנית מהשורה הראשונה ומשתתף במדיה במפעלים אירופאים שבהם משתתפים גם רוכבים וקבוצות מהדרגה הראשונה. מבחינתו זה בוודאי הישג לא מבוטל וגם מבחינתנו. העניין הוא שלא רבים בישראל מכירים את זילברשטיין הצעיר  ומסיבה זו בחרנו בו כרוכב החודש של המגזין וביקשנו ממנו להשיב, ממקום שהותו בפורטוגל, על כמה שאלות כדלקמן:
 
 מגזין אופניים: בן כמה אתה , מהיכן בארץ , באיזה קבוצות רכבת,  ומה בעצם השאיפות  שלך בתחום האופניים?
 זילברשטיין: אני בן 20 משוהם, רכבתי כ-9 שנים במועדון אופניים "תל אביב TACC" בהנהלת נמרוד דובנסקי ובמהלך השנתיים האחרונות רכבתי בשתי קבוצות ספרדיות : FRIO JULYMAR CICLISMO ו - EC MAGRO.  את אחת מהשאיפות העיקריות שלי כרוכב אופניים שהיא לחתום חוזה בקבוצת רכיבה מקצוענית כבר השגתי, עכשיו אני מסתכל קדימה ומתחיל דרך חדשה ועבודה קשה במטרה להגיע בעתיד להישגים משמעותיים במרוצים גדולים .
ido1.jpg
כיצד בכלל נוצר הקשר בינך לבין הקבוצה היפנית ?
לאחר העונה הראשונה שלי בספרד, פנו אלי ואל המנהל שלי, נציגי הקבוצה היפנית שפועלים בספרד, במטרה לבדוק אפשרות שאצטרף לשורות הקבוצה, אך  מסיבות שונות זה לא קרה אז והוחלט שהם ימשיכו לעקוב  אחרי בהמשך העונה שלאחריה. בעונה האחרונה שוב יצאתי לרכב בספרד והשתתפתי במירוצים במסגרת הקבוצה המקומית שלי וגם נטלתי חלק בסבב עם נבחרת ישראל. היפנים עקבו אחרי ומאחר שהובחן שיפור משמעותי בביצועי לעומת השנה הקודמת החליטו מנהליה של הקבוצה היפנית לצרף אותי לשורותיה.
 
האם הקבוצה מתאמנת ומתחרה ביפן או באירופה ?
הקבוצה מתאמנת ומתחרה בעיקר ביפן אך גם בסבב המקצועני באסיה וגם במרוצים וטורים גדולים באירופה. לדוגמא השנה התחרנו בטור  volta Portugal  וגם ב- klasika ordiziza.
 
אז היכן למעשה הבסיס שלך? היכן אתה שוהה בין תחרות לתחרות, בארץ? ביפן, או באירופה?
לקבוצה יש שני בסיסים. אחד במדריד עבור תחרויות באירופה ואחד בטוקיו שהוא  בסיס הבית העיקרי של הקבוצה.  בין תחרויות מקום שהותי תלוי בשאלה איפה מתקיימת התחרות הבאה ומתי ואיפה התחרות שלאחריה, לפעמים עלי לשהות  בבסיס בספרד ו אך רוב הזמן אני ושאר הקבוצה מתגוררים בטוקיו.(עם תקווה לביקורים פה ושם גם בארץ)
 
עד כמה שונים דפוסי ההתנהגות והתרבות בין קבוצה אירופית / ישראלית ויפנית?
הקבוצה מתנהלת כקבוצת אופניים מקצוענית בינלאומית לכל דבר.  לא שמתי לב לאיזה שהוא הבדל בינה לעומת קבוצות אירופאיות אחרות. בישראל הענף שונה ולכן גם הקבוצות מתנהלות בדרך שונה.
ido2.jpg
 
אלה קשיים אתה חווה כישראלי בקבוצה?
 חוץ מהמרחק מהבית, מהחברים ומהמשפחה אני לא רואה שום קושי לעומת הרוכבים האחרים בקבוצה, שחלקם אגב ספרדים וגם הם רוב הזמן לא נמצאים בבית.
 
ספר מעט על השתתפותך בטור בפורטוגל? האם אתה מרוצה מההישגים שלך ושל הקבוצה? האם הציפיות  שהצבת לעצמך התממשו ?
   הטור של פורטוגל הוא טור מאוד גדול וקשה גם מבחינת אורך הטור, הקילומטראג'  והתוואי של עשרת השלבים אך מה שקיוצר את הקושי העיקרי הוא  רמת הרוכבים והקבוצות. עבורי זה היה דבר חדש לגמרי לזנק לטור של מעל 2,000 ק''מ. אאבל אני והקבוצה מאוד מרוצים מאיך שרכבתי במיוחד לאור העובדה שזהו הזינוק הראשון שלי לטור מקצועני.
התנהלות המרוץ הייתה מאוד שונה ממה שאני מכיר ולמדתי המון במלך הטור, לפני הזינוק לטור הדירקטור הדריך אותי ואמר לי שלא מוטלת עלי שום משימה קבוצתית ושארכב בראש שקט ללא לחץ. לשמחתי הצלחתי בכל זאת להשתלב טוב בקצב המרוץ ולעזור למובילי הקבוצה. 
השלב ה-3 היה שלב מאוד מסובך, 183 ק''מ עם מסלול מאוד טכני וגשם במהלך כל המרוץ. לצערי באחת הירידות בק''מ ה-80 מצאתי את עצמי מעורב בנפילה במהירות גבוה באחת הפניות, הצלחתי לחזור לאופניים וסיימתי את השלב. אך בשלב ה-5 הכאבים מהנפילה גברו עלי ובהתייעצות עם דירקטור ומנהל הקבוצה הוחלט שעדיף שאפרוש מהמרוץ ואתחיל להתאושש לקראת המרוצים הבאים שממתינים לי בהמשך העונה.
 
האם יש לך מאמן בישראל ועד כמה הוא מעורב בפעילות שלך?
כן, אני מתאמן תחת נמרוד דובינסקי שהוא גם המנהל של מועדון אופניי תל אביב . אנו בקשר תמידי והוא מעורב בכל מה שצריך כדי לתת לי את המענה הטוב ביותר מבחינת אימונים, מקצועיות ומנטאליות.
ido3.jpg
מה על הפרק מבחינה מקצועית ? מה היעדים הבאים שלך ושל הקבוצה?
בסוף אוגוסט אני חוזר מאירופה ליפן שם אתחרה ב-4 טורים בסבב המקצועני באסיה. ,בנוסף אתחרה גם בסבב ה- JAPAN PRO TOUR   וה- JAPAN CUP.
 
האם אתה חבר גם בסגל נחברת ישראל וכיצד המאמץ שלך מתחלק בין כל הפעילויות?
כן אני חבר בסגל נבחרת ישראל, לנבחרת ולייצוג המדינה יש חשיבות גדולה עבורי ואני אחלק את הפעילות שלי בהתאם ללוח המרוצים של הקבוצה שלי ושל הנבחרת.
 
האם איגוד האופניים הישראלי תומך בך ואם כן כיצד?
איגוד האופניים היה לצידי ותמך ועזר לכל בקשתי.
 
  האם אתה מרוצה בחלקך?
אני מאוד מרוצה. עבורי זה כבדו גדול והגשמת חלום לרכוב תחת קבוצה מקצוענית כרוכב  ישראלי אך זוהי רק ההתחלה ויש עוד הרבה דברים ומצפה לי עבודה קשה בהמשך.
 
האם יש לך חברה בארץ וכיצד אתה שומר על קשר עם החברים /חברות?
כן יש לי חברה, זה קצת קשה ודורש הקרבה והבנה משני הצדדים אבל אני בכל זאת מגיע לתקופות בארץ וכשאני בתקופות בחו''ל אין בעיה לתקשר ולשמור על קשר עם החברה החברים  והמשפחה דרך האינטרנט.
 
האם אתה מסתדר מבחינה כלכלית כרוכב בקבוצה היפנית או שאתה צריך לקבל סיוע?
לשמחתי  הקבוצה מספקת לי מעטפת כלכלית לכל צרכיי.
 
מי הספונסרים שלך / אם יש כאלה?
כל הציוד וכל מה שאני צריך מכל המבחינות מסופק לי ע''י הקבוצה ונותני החסות שלה.
נאחל לו הצלחה ו!!!
.
Share

 MIRI2.jpg

 

 

ofanaim_magazin199.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

panaracer.jpg

facebook.jpg

small_baner_motoofan.jpg

 

קוראים כותבים

מצאת מסלול רכיבה מענין? צילמת וידאו מגניב? הצטרף לקהילת הכותבים של אופניים! הצטרפותך תאפשר לך להוסיף ב"אזור הפרטי" אשר יופיע כאן כתבות ומסלולים, להשתתף בפורום אופניים, לנהל בלוג רכיבה, לקנות בחנות שלנו ולקבל עדכונים למייל בנושא אופניים

הניוזלטר שלנו

לקבלת עדכונים במייל על הנושאים הכי מענינים, המבצעים הכי חמים והחדשות האחרונות בנושא אופניים, הרשם לניוזלטר:

CCF22112016_0001.jpg

logo_jpg.jpg