top_logo.png

______ ____ _____ _______-01_1.jpg

 



        

מרוץ פתיחת העונה באורים אורים, קטגוריית מסטרס גברים נשים.

4.jpg
רכב צילם ודיוח: אורן ענבר
תחרות תחילת העונה לא הייתה יכולה לבקש מזג אוויר יותר מתאים, בוקר צונן שהלך והתחמם, לקראת שעת הזינוק. בתור משתתף בקטגורית מסטרס 40 + בתחרות ראשונה, הגעתי ללא ציפיות כלשהן מעבר לבדוק את כושרי העכשווי מול רוכבים טובים, ותיקים ומנוסים ממני. זינוק המרוץ החל בשעה 8:00 כפי שפורסם, הפאשלה הראשונה, הייתה שקטגורית הקדטים והנוער התמקמה בקו הזינוק לפני כל הרוכבים מקטגוריית המסטרס גברים/נשים שהוזנקה יחד, מה שיצר פקק, במיוחד כאשר הרוכבים הצעירים הסתדרו בשורה ארוכה ואף אחד מהמארגנים לא טרח לתת את דעתו לעניין, אלא לאחר שמקצה המסטרס הוזנק כבר.
חבל שכך - כי אלה שהיו מאחור נאלצו מיד עם ההזנקה לפתוח מעברים ולהתחיל מיד לגשר לעבר הפלטון, -בזבוז יקר של אנרגיה מיד עם התחלת המרוץ שלא לצורך. שמירה על סדר ההזנקות של המארגנים הייתה מונעת את העניין וחבל שלא הקפידו לעשות כך.
המרוץ החל מיד  בקצב מהיר, כאשר נראה שכל הרוכבים מתאקלמים לקצב ולגודל הפלטון. מידי פעם ניסיונות בריחה של מספר רוכבים בודדים, כאשר גם הח"מ ניסה בצלע השלישית בסיבוב הראשון לפרוץ קדימה, כמובן ללא הצלחה.
קבוצת IGP הגיעה במספרים גדולים ורוכביה ניסו להשתלט על המרוץ, כאשר הם מוצאים בכל פעם רוכב להתקפה ושאר הרוכבים מתמקמים קדימה בניסיון להאט את קצב הפלטון על מנת לתת לרוכב שלהם סיכוי לפתוח פער. ניכר היה כי ניסיון כזה בשליש הראשון והשני של המרוץ, לא ישא פרי בהתחשב בעובדה כי קבוצות הבריחה לא היו גדולות מספיק על מנת ליצור פער משמעותי, אך עם כל זאת מגיע לרוכבים ולקבוצות הקרדיט על
הניסיונות על כך, כשגם קבוצת NCC מנסה את כוחה.
 מהתרשמות אישית של ניובי (חסר ניסיון) תחרותי ציפיתי כי הקבוצות הגדולות ינהלו את המרוץ בצורה טקטית יותר מסודרת. כאשר לא פעם ופעמיים לא ניסו להוביל את הפלטון לסגור על קבוצות בריחה והשאירו את העבודה לאחרים, עם יד על הלב אומר כי אני ויוסי, 2 רוכבים מקבוצה ללא יומרות וללא ציפיות למרוץ, עמלנו יותר למשוך את הפלטון ולסגור על קבוצות הבריחה בסיבוב השני.
בתחילת הצלע הראשונה של הסיבוב השלישי פרצו מספר רוכבים, כאשר חברי לקבוצה יוסי, פורץ ודולק אחריהם על מנת להשיגם ולהצטרף אליהם, וברכבית גישור
מעולה מצליח לגשר אליהם, ויחדיו הם ממשיכים בקצב גבוה ופותחים פער מהפלטון. בצלע ה-2 לסיבוב השלישי, הבנתי שהפלטון לא יצליח לסגור את הפער על קבוצת הבריחה, כאשר מבירור קצר שערכתי, מצאתי כי לקבוצת אשכלות
היה רוכב קדימה, כמו גם לקבוצת NCC ול-IGP. מכאן לא נותר אלא לקבוצות שהיו ללא יצוג בקבוצת הבריחה מטלה לסגור את הפער, אך הם נשארו מעטים מידי
וללא כוח אש משמעותי.
5.jpg
עם הסיבוב לצלע השלישית, התגבר הקצב, והרכיבה הפכה לעצבנית, כאשר היו מספר לא מבוטל של כמעט התרסקויות על המסלול. הרוכבים בקדמת הפלטון החלו בהגברות קצב, ספרינטים, תוך שהם מזגזגים מצד לצד. לדעתי האישית מעשה מיותר לחלוטין ומסוכן לרוכבים, בהתחשב בעובדה כי רוב הרוכבים, מנוסים ככל שיהיו עדיין אינם בעלי ניסיון כשל המקצועניים, ולכן ההשלכות של הזיגזוג בעלות סיכון מיותר לכלל הפלטון. היה ברור בשלב זה של המרוץ, בצלע השלישית כי כל ניסיון בריחה נוסף מהפלטון יכשל, שכן הרוכבים היו כבר עיפיים ומותשים ולא היה בכוחם לפתח מהירות על מנת ליצור בריחה שתחזיק.
וכך היה, זיגזוג לימין וזיגזוג לשמאל שנענה כל פעם על ידי מרבית הרוכבים אם לא כולם. ממקום מושבי במרכז הפלטון לא העזתי להפנות את מבטי לאחור. בספרינט סיום ניצחון לאייל אסולין מקבוצת TACC כאשר חברי לקבוצה יוסי בראונשטיין מסיים במקום השני במכובד, ואנדרי בליאקוב מקבוצת NCC משלים את הפודיום. 300 מטרים לקו הסיום לערך אירעה תאונה שבה התרסקו שני רוכבים, למרבה המזל נרשמה במירוץ רק התרסקות אחת ולא יותר, אבל אומר שזו התרסקות אחת יותר מידי. מכאן ארצה לאחל החלמה מהירה לרוכבים וחזרה מהירה לרכיבה.
 
אבקש להעלות מספר נקודות שראוי שייחסו אליהם בעתיד מארגני התחרויות ואין מטרתי לבקר אותם אלא לחזק את ידיהם אבל היה מצופה כי בסיום המרוץ יוכלו לתת לרוכבים המותשים, פינוק בדמות פירות, משקה ממותק, או משהו אכיל, ולא להכביד על הרוכבים את ההוצאה הכספית הגבוהה ממילא, עת הם נאלצו להוציא מכיסם בחנות תחנת הדלק במקום. אני בטוח שהיה להם פדיון יפה אתמול...
6.jpg
דבר נוסף הדורש התייחסות הינו שלא יכול להיות שמרגע סיום התחרות ועד חלוקת המדליות יאלצו הזוכים ושאר הרוכבים לחכות כמעט שלוש שעות כשהם מיובשים ללא שתייה ואוכל, וזאת בשל בעיות במערכת הצ'יפים והמיחשוב, כך לטענת המארגנים. בשורה התחתונה היה אחלה של מרוץ, נקווה שאת התקלות הנ"ל לא נראה בשאר תחרויות העונה, כמו גם שלא נחווה תאונות והתרסקויות. רק בריאות ושעות רכיכה מהנות ופוריות.
 
אורן ענבר
Share

 MIRI2.jpg

 

 

ofanaim_magazin199.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

panaracer.jpg

facebook.jpg

small_baner_motoofan.jpg

 

קוראים כותבים

מצאת מסלול רכיבה מענין? צילמת וידאו מגניב? הצטרף לקהילת הכותבים של אופניים! הצטרפותך תאפשר לך להוסיף ב"אזור הפרטי" אשר יופיע כאן כתבות ומסלולים, להשתתף בפורום אופניים, לנהל בלוג רכיבה, לקנות בחנות שלנו ולקבל עדכונים למייל בנושא אופניים

הניוזלטר שלנו

לקבלת עדכונים במייל על הנושאים הכי מענינים, המבצעים הכי חמים והחדשות האחרונות בנושא אופניים, הרשם לניוזלטר:

galil_ole_small.jpg

3PERY.jpg