top_logo.png

aaa1.jpg

 



        

סוס מרוצים משובח בשם מרידה 907 קרבון

__________2.jpg
 
רכב בחן וכתב: אייבי גילת
צילום: אבי גנאור

סוף דבר
כאשר קבלתי לידי את אופני המרידה ריאקטו 907 קרבון למבחן מוצר מידיו האמונות של דן תורג'מן בסניף רוזן ומינץ נתניה, אפילו אני הייתי סקפטי. מרידה נחשבות בעיני רבים כמותג ירוד יחסית למותגים האירופאים החזקים, היקרים שנחשבים בענף האופניים. ולכן לא התפלאתי כשסיפרתי לחברים על כך שאנחנו ב"מגזין אופניים" עורכים מבחן מוצר למרידה ריאקטו 907 התגובה שלהם במקרה הטוב התבטאה בחיוך מאולץ ובמקרה הגרוע בפרצוף פתטי.
 כבר בסיבוב הבכורה לפני ההתאמה של האופניים למידותיי, הבחנתי במה שמהנדסי חברת מרידה שקדו עליו במשך שנים. האופניים הללו בנויות לדבר אחד בלבד: למהירות. עוד בחנות כבר מהלחיצה הראשונה על הפדלים ועד אחרי שגמעתי עליהם מאות רבות של קילומטרים בימי מבחן המוצר הרגשתי שהן היו קשיחות בטירוף. מי שמחפש נוחות ורכות לא ימצא אותן אצל המרידה ריאקטו 907, אבל אם בוואטים עסקינן, או ביציאה במהירות מפנייה, או בספרינט לקראת קו הסיום, וגם בשיוט במהירויות גבוהות במיוחד הוא יופתע  לגלות עד כמה האופניים הללו חדים ומהירים. ולכן אפשר לסכם את הפרק הזה במילה אחת: המרידה ריאקטו  907 למהירות נולדו.
__________1.jpg
שלדה
כאמור התחושה הראשונית שמקבל הרוכב כולל סוס קרבות וותיק כמוני כאשר הוא יושב על ה-907 היא של קשיחות אדירה. השלדה הזו פשוט מאוד ספרטנית ולקח לי לא מעט זמן להתרגל אליה. היא איננה רכה ואינה סלחנית כלל עיקר.  בתחילת הרכיבה  מרגישים מיד את  מהמורות הכביש, כל באמפר  ואפילו אבנים קטנטנות הנמצאות תדיר על השול בצידי הכבישים בארצנו מיד מוצאים את דרכם לאוכף, אבל, וזה האבל הגדול, ברגע שמתרגלים לקשיחות של השלדה וזה לקח לי לפחות כמה ימים, הפלא ופלא גם כל מכשולי הדרך הפכו לפתע פתאום להיות רכים בהרבה.

ועל הקשיחות כבר דיברנו?
השלדה כאמור קשיחה ומהירה מאוד. כל לחיצה מייצרת וואטים שמתורגמים מיד לתנועה של הרוכב קדימה. רכבתי  אתם לצד רוכבים שהיו להם אופני קצה שמחירם כפול  ומשולש מאלה של  ה- 907 ובכל זאת המהירות, האווירודינמיות, היעילות ובעיקר החיסכון בזמן של השלדה (הלא כל כך קלה אגב)  היו ניכרים לעין. 
__________6.jpg
 
סוס מרוצים
השלדה שקבלתי למבחן הייתה צבועה בצבע שחור כרישי (dark silver ) בדיוק כפי שאני אוהב והזכירה לי מטוס חמקן שמוכן לקרב. העברת הכוח שלהם מושלמת ויחד עם מקדמי גרר נמוכים במיוחד נראה שהצליחו במרידה ליצור סוס מרוצים משובח שגם קבוצת לאמפרה האיטלקית ואלוף העולם 2013 רוי קוסטה הפורטוגזי רוכבים עליהם (אותה שלדה בדיוק). השלדה אגב, למרות שהיא עשויה מקרבון, אינה קלה אבל בחברת מרידה הבינו שהדבר הכי חשוב לרוכבים המקצועיים במרוצים הוא האפשרות לדהור  מהר יותר מאשר לגלח עוד כמה גרמים מהמשקל של השלדה. 
השלדה בנויה בשיטת ייצור מתקדמת למניעת קמטים עם חיזוקים פנימיים בצינורות השלדה. הולכת הכבלים היא פנימית דבר האהוב עלי במיוחד. במפרט מצוין שכדי לקבל נוחות בגלל עודף הקשיחות ייצרו במרידה מוט אוכף מיוחד. האמת לא הרגשתי את זה בהתחלה, אבל אחרי שהתרגלתי לשלדה אני פוחד לחשוב מה היה קורה בלי מוט האוכף הזה מבחינת הנוחות של הרוכב. אז אל תצפו לנוחות כי מדובר בחיה רעה שטורפת את הכבישים במהירויות מסחררות. יחד עם זאת חשוב לציין שלמרות הקשיחות כאשר בצעתי רכיבות ארוכות במיוחד של 5 שעות פלוס לא ירדתי מהאופניים שבר כלי. השלדה סופגת היטב את טלטלות הדרך וזו לא הייתה בכלל הסיבה לעייפות והתשישות הכללית שלי. כאמור הכול במרידה סובב סביב   המהירות ודוגמאות לא חסר: הקופסה שטוענת את מערכת ההילוכים האלקטרונית נמצאת מתחת לסטם, הסוללה מוסתרת בתוך מוט האוכף, והמעצור האחורי  ממוקם מאחורי הקראנק.
__________4.jpgעל עליות ירידות ושאר ירקות
התנאים הטופוגרפיים המשתנים של הדרך הם למעשה לב ליבה ונשמתה של כל רכיבה. טיפסתי עם הריאקטו 907 את מרבית עליות הכביש המקובלות על חובבי הטיפוס בכביש בישראל  ואני יכול להעיד שהם מגיבים נפלא לכל לחיצה בין אם הרוכב עומד או יושב. 
למעשה בזכות ה קשיחותה של השלדה והמערכת האלקטרונית מסוג Shimano Ultegra Di2 עם קראנק קומפקט 50 על 34
מקדימה וקסטה אחורית של 11 גלגלי שיניים Shimano CS-6800 11-28 11s אין עליה בארץ שאי אפשר לעלות אותה עם האופניים הללו. 
__________3.jpg
 
 
בירידות
  עם מערכת מעצורים מתקדמת מסוג Shimano Ultegra Direct וגלגלי עבודה מסוג Fulcrum Quattro הרכיבה על האופניים הללו בירידות  היא תענוג צרוף.
אין רעידות בשלדה גם במהירויות גבוהות. ירדתי במורדות מהירים עם האופניים כשהרוח המזרחית נושבת בעורפי את אחת האמבטיות הגדולות שממוקמות ליד היישוב ריחן שבשומרון במהירות של  כ-90 קמ"ש ללא כל קושי.  
בסיבובים ניתן להשכיב את האופניים בבטחה והן אינן זורקות זנב. בסיס הגלגלים הצר וההיגוי העצבני מאפשרות לרוכב לקחת סיבובים ממש על האף.
אני חייב לציין שהדבר היחיד שמגביל את האופניים האלה היא התעוזה של הרוכב. המרידה ריאקטו 907 היא אחת השלדות הכי מהירות שרכבתי עליהן. 10!
________1.jpg
 
מפרט טכני
שלדה: UD Carbon, dark silver, white  במידות    (XS(47), S(50), SM(52), ML(54), L (56 
          חיזוקים פנימיים בצינורות השלדה, ביופייבר לריסון רעידות ובניה באמצעות תבניות פנימיות  AWS
מזלג : קרבון 1.5" Reacto Carbon Pro-Direct
הילוכים : 22 
מעביר אחורי:    Shimano Ultegra Di2
מעביר קדמי:    Shimano Ultegra Di2 
שיפטרים:      Shimano Ultegra Di2 
קראנק:  : Shimano Ultegra 50-34 11 
מעצורים:    Shimano Ultegra Direct
גלגלים:   Fulcrum Quattro 
קסטה:  Shimano CS-6800 11-28 11s 
צמיגים:    Continental Grand Sport Race 23 fold 
סטם:     FSA Team Issue -6°
כידון:     FSA Gossamer Compact OS
מוט אוכף:   Reacto Aero Carbon Flex 
אוכף:    ProLogo Zero2                                                                                                                                                                                   אהבנו יותר
העברת כוח אופטימאליתאווירודינמיות
מהירות
חיסכון בזמן
מערכת העברת הילוכים יעילה וחסכונית
תמורה מצוינת  לכסף*
הולכת כבלים פנימית
אהבנו פחות
ספרטאניות
משקל
 
לסיכום
המרידה ריאקטו 907 היא חיית כביש אמיתית. בנויה למהירות, לחיסכון בזמן, בקיצור להפציץ, לטוס בגובה נמוך, ולייצור כמות עצומה של וואטים. מי שמחפש כאן נוחות ופינוקים יאלץ לקושש את רגליו ולדווש למקום אחר. אבל מי שרוצה במחיר סביר מכונת מרוץ אמיתית אז זו השלדה עבורו בהא הידיעה. המחיר של המכונה המעופפת הזו עושה עוול גדול למכונה המדהימה מבית מרידה. אני משוכנע שבעוד מספר שנים ממש כמו במותגים אחרים המחיר של המותג מרידה יוכפל ואפילו ישולש. אז למה בדיוק אתם מחכים חובבי הטיסה רוצו לקנות כי זוהי עסקה מצוינת!!!
__________7.jpg
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
היבואן: רוזן ומינץ
 
*מחיר: 19,000 ₪
לחברי מועדון: 16,720 ₪.
 
 
   
   
 
 
 
 
 
Share

 MIRI2.jpg

 

ofanaim_magazin199.jpg

CCF22112016_0001.jpg

panaracer.jpg

facebook.jpg

small_baner_motoofan.jpg

 

קוראים כותבים

מצאת מסלול רכיבה מענין? צילמת וידאו מגניב? הצטרף לקהילת הכותבים של אופניים! הצטרפותך תאפשר לך להוסיף ב"אזור הפרטי" אשר יופיע כאן כתבות ומסלולים, להשתתף בפורום אופניים, לנהל בלוג רכיבה, לקנות בחנות שלנו ולקבל עדכונים למייל בנושא אופניים

הניוזלטר שלנו

לקבלת עדכונים במייל על הנושאים הכי מענינים, המבצעים הכי חמים והחדשות האחרונות בנושא אופניים, הרשם לניוזלטר:

galil_ole_small.jpg

3PERY.jpg