top_logo.png

  _________________________2_01.jpg



        

מעצבנים! מבחן שטח לאופני רוקי מאונטיין, שארפה

מאת: אבי גנאור
צילומים: אבי גנאור 
Rocky-SHERPA_1.jpg
 
התחלה שהיא סוף
ביום האחרון למבחן שערכתי לדגם השארפה (על שם שבט הסבלים הנאפלי) של רוקי מאונטיין, לאחר שבועיים של רכיבת שטח מהנה,  יצאתי עמם ליער בן שמן / מצפה מודיעין  לרכיבה פרידה, ושם כשפרקתי אותם מהרכב פגשתי  שני רוכבים בכירים (ומאמנים) , את  דרור פקץ ועמוס וולף. לאחר כמה מילות   נימוסין ביקשתי מהם סיוע בהרכבת הגלגל הקדמי של השארפה שאותו התקשיתי להרכיב, או נכון יותר לנעול באופן אפקטיבי, אך גם הם שהתאמצו לא מעט לא הצליחו במשימה. הם  שאלו אותי , מה את עושה עם האופניים הללו,  ואני השבתי: מבחן  שטח. אז מה תכתוב שאלו, והשבתי להם  שהאופניים האלה מעצבנים.  נראה אותך הם אמרו בחוסר אמון. היבואן יאכל אותך!
 אז הנה כמה שבועות אחרי אותו האירוע אני חוזר ואומר: האופניים האלה מעצבנים!  אם כי הייתי מת לשים את היד שלי על דגם כזה לעצמי ואני אסביר  מדוע.  בתכל'ס  האופניים האלה מאוד מהנים ולמרות משקלם (כ-14 ק"ג) ממש כיף לרכב אתם,  אבל (וזה אבל גדול מאוד)  מי שנוהג לפרק את הגלגל הקדמי מהמזלג שלו בכל פעם שהוא יוצא או חוזר מרכיבה (כדי להכניסם למכונית) לא יפסיק לקלל את מי שפיתח (או אימץ) את מנגנון  נעילת הציר הקדמי החדש של רוקי מאונטיין או יותר נכון של יצרנית הבולמים מניטו. מדובר בציר ברוחב של 110 מ"מ "אקס לוק" בקוטר של 15 מ"מ שמנגנון הנעילה שלו דורש מומחיות מיוחדת ועיקשת  שמצדיק את הפתגם של אבא שלי:  "הכי משוכלל זה הכי פשוט".  בקיצור,  אופניים מעצבנים !
8888.jpg
אז מה טוב בהם?
קודם כל המראה המדליק של האופניים, בעלי השלדה המוזהבת והמצוירת נפלא באלמנטים של התרבות הנפאלית (שדים ודרקונים) עם הצמיגים הרחבים  והתחושה שאתה שם את ידך על ג'יפ שטח איכותי שעמו אתה יכול לטייל מבוקר עד לילה בכיף ובכל תוואי. טוב אל תגזימו , כמעט בכל תוואי, כשאתם יושבים על חישוקים של אופניי 27.5 אינץ שבעזרת הצמיגים השמנמנים שעוטפים אותם יוצרים אפקט של אופני 29 אינץ. ועל זה כבר אמרו חכמים: ללכת בלי ולהרגיש עם!
אופני השארפה של רווקי מאונטיין נכנסים לקטגוריית ה"בייק פקינג" שנועדו לאפשר לרוכבים לצאת למסעות  שטח ארוכים כשהם נושאים על האופניים את "כל הבית" כשהם  רוכבים 10-18 שעות ביום ובמרבית המקרים גם לנים בשטח. לצורך זה פתחו היצרנים גם ליין מיוחד של תיקים ומנשאים (נגררים) שניתן לרכוש ולחבר לאופניים (לא בארץ בשלב זה). 
אני, להודות על האמת, לא רכבתי על האופניים כל כך הרבה שעות, אבל נהניתי מאוד להתנייד אתם בשבילי יערות הכרמל, בחולות של שפת הים בשפיים ביער חורשים ובפארק הירקון, שם השתתפתי עמם באימון אופניים קבוצתי לא קל  על שבילי אספלט, מול אופניים קלים ומהירים בהרבה. נשמע מצחיק אבל גם שם הם עמדו בכבוד והפגינו יכולת טיפוס מעולה בכל משימה.
5555.jpg
גזר הדין 
קשה לא לחבב את האופניים האלה. קודם כל נדגיש שאין מספיק אופניים בקטגוריה הזו.  באחרונה הוצגו אמנם לא מעט דגמים עם "צמיגים שמנים" שזכו לתשומת לב אבל כאן מדובר באופניים יקרים עם שלדת קרבון וצמיגי 2.8 אינץ שנחשבים כ"חצי שמנים" ומאפשרים לרכב על האופניים כמעט בכל קטגוריית רכיבה. כולל "קרוס קאונטרי" ו"אולמאונטיין" אבל למטרות הנאה והרפתקאות בלבד. 
5545.jpg
 
2222.jpg
אז מה יש בהם?
 קטגוריה
BIKE PACKING
השלדה שנבחנה
Mediumקרבון   
מידת הגלגלים
 27.5+ (במציאות כמעט  29)  
מערכות הילוכים
  SLX
מעביר קדמי
שימנו 
XT מעביר אחורי
שימנו  
קראנק
10X2
זוית ראש
69.4 מעלות 
משקל  
כ-14 ק"ג
מחיר
 כ-18,000שקלים
התנהגות
כמו רבים מדגמי רוקי מאונטיין גם בשארפה זוית הראש היא חדה (69.4 מעלות) מה שמאפשר לרוכבים שליטה טובה על הכידון גם בטיפוסים תלולים וגם במעבר מכשולים, בולדרים וכיוצא באלה (התחושה שלי בטיפוסים תלולים עם דרדרת הייתה ממש טובה ונינוחה. השארפה, למרות משקלם,  טרפו את העלייה, בכלל התחושה על האופניים היא נוחה ונעימה בזכות הצמיגים השמנים שמשככים את הקרקע וזאת עוד לפני המשככים היעודיים בהם מצוידים האופניים שמעניקים מאחור טווח תנועה שהוא קצת פחות מ10 ס"מ. אגב בהנחה שהאופניים מיועדים גם לסחוב משאות במסעות ארוכים אני בכלל לא בטוח שהבולם האחורי בעל טווח תנועה מספקת לשאת 100-120 ק"ג (כולל הרוכב) בתנאי שטח קשים שכוללים מעבר מכשולים וירידה במורדות קשים אבל בינינו...אני לא בדקתי!
rocky2.jpg
 לסיכום
אם לא התנסתם עד היום ברכיבה על אופני בייקפקינג אז זו ההזדמנות שלכם. ברכיבה רגילה ללא מטען מיותר בשטח  מרגישים בני שבט השארפה כאופני שבילים לכל דבר וללא כל מגבלה. כיף לרכב אתם. הם יפים ומיוחדים וכל אחד יסובב את הראש וישאל אתכם מה זה האופניים האלה. הרכיבה עליהם אינה מעייפת וניתן לשבת הרבה זמן על האוכף. הם אמנם לא מושלמים (ראה משקל וציר קדמי בעייתי) אבל בהחלט מהווים פתרון מצוין למי שמחפש אופניי הרים tאחרים שיהוו תחליף לאופני שבילים וכלי יעיל לטיולי סוף שבוע ארוכים בשטח. משהו שהוא פחות  תחרותי ויותר עבור הנשמה.
אהבנו יותר: קטגוריה ייחודית, אופי, צמיגים גדולים, נוחות, שליטה שלדת קרבון  ועיצוב 
אהבנו פחות: התעסקות עם הציר הקדמי המעצבן, משקל ומחיר
היבואן: רוזן ומינץ
 
Share

_________________________2_02.jpg

BANNER4.jpg

facebook.jpg

ofanaim_magazin199.jpgז

 
 
 
 
 
 
 
 

קוראים כותבים

מצאת מסלול רכיבה מענין? צילמת וידאו מגניב? הצטרף לקהילת הכותבים של אופניים! הצטרפותך תאפשר לך להוסיף ב"אזור הפרטי" אשר יופיע כאן כתבות ומסלולים, להשתתף בפורום אופניים, לנהל בלוג רכיבה, לקנות בחנות שלנו ולקבל עדכונים למייל בנושא אופניים

הניוזלטר שלנו

לקבלת עדכונים במייל על הנושאים הכי מענינים, המבצעים הכי חמים והחדשות האחרונות בנושא אופניים, הרשם לניוזלטר:

__________________________01.jpg

galil_ole_small.jpg

logo_jpg.jpg