top_logo.png

______ ____ _____ _______-01_1.jpg

 



        

טיפים בסיסיים לרכיבה באופני הרים

7_.jpgמאת: אבי גנאור*
 
אירוע הרכיבה סובב יס פלאנט ירושלים 2016 שיזניק אלפי רוכבי אופניים ב-20 למאי למסלולי רכיבה מרהיבים מסביב לירושלים מהווה אתגר לרוכבי האופניים הבלתי מנוסים וגם לא מעט  רוכבים מנוסים מודים שמסלולי השטח והעליות שמצפות לרוכבי האופניים במסלולים ההרריים שסובבים את  הבירה "מלחיצים" גם אותם. ולכן  אנחנו במגזין אופניים החלטנו להירתם לטובת הרוכבים להעניק לרוכבים החדשים מעט טיפים  חשובים לרכיבה בשטח ואף לרענן כמה כללים למי שכבר ששכח או שמזמן לא רכב. אז ככה: 
 
 
1.כשאתם מתחילים לטפס אל תמהרו לשום מקום. עשו זאת בקצב אחיד אפשר לכם להגיע לפסגה באותו הקצב
 
2. אווירודינמיות חשובה פחות כשמטפסים, מכיוון שמהירותכם ממילא אטית, לכן שבו בכיסא בתנוחה מעט גבוהה יותר.
 
3. אם אתם רוצים לנשום בקלות בטיפוס, אל תכנסו כתפיים פנימה והניחו את ידיכם בקצות הכידון והרחיבו על ידי כך את נפח נשימתכם
 
4. במדרונות תלולים הישארו לשבת וגלשו לפנים עד שתשבו על קצה האוכף. הטו את פלג גופכם העליון לפנים באופן כזה שהצמיג הקדמי יהיה צמוד לקרקע ויוכל לנווט כהלכה.
 
5. אל תפסיקו לדווש אם הצמיג האחורי מתחפר בדרדרת או בבוץ. פשוט העבירו את משקלכם לגלגל האחורי והמשיכו לדווש.
 
8.jpg
6. רכיבה בקבוצה תאלץ אתכם לדרוש מעצמכם. ייתכן שלא תעמדו בקצב של רוכבים מנוסים מכם, אבל זה לא צריך להטריד אתכם, כי כשתצליחו לעקוף בשביל רוכבים שעקפו אתכם בעבר, תדעו רגע מלא סיפוק. שאלו מוכר בחנות המקומית מתי והיכן מתקיימות רכיבות קבוצתיות.
 
7. הגלגל האחורי של רוב המטפסים מתחפר ומעכב אותם כשהם מגיעים לפסגה תלולה, מפני שהם נוטים לפנים יותר מדי. לכן הישענו מעט לאחור כשאתם מתקרבים לפסגה. במטר האחרון לפני הפסגה שמרו שהגלגל האחורי ינגוס בקרקע.
 
8. עדיף תמיד לצבור מומנטום כדי להתגבר על מדף סלע או כשרוכבים בגן מסולע.
 
9. במזג אוויר חם, שתו הרבה מים ותשתדלו  לסיים את רכיבתכם לפני השעה  10:00  
 
10. ככל שתנסו יותר לפנות בירידה תלולה, כך אתם מסתכנים יותר בהתרסקות.
 
11. התנוחה הנכונה בדאונהיל היא לרכוב שפוף במרפקים כפופים ולבחון מטה את השביל במרחק 15 מ' מכם בשעה שאתם בוחרים בנתיב התקיפה שלכם.
 
12. המפתח לירידה מוצלחת הוא להישאר עומדים במרכז האופניים בין הגלגלים.
 
13. כדי להתחיל לנוע במצוק, השתמשו ברגל החזקה שלכם כדי לדחוף מעט ואז החלו לדווש. אל תנעלו את הנעליים בדוושות והתרכזו בשביל העולה עד שתשלימו כמה סיבובי דוושות.
 
14. בעלייה ארוכה מקובל לעצור מדי פעם כדי להסדיר את הנשימה. השתמשו בקאדנס כבמטרונום, השיבו נשימה וסנכרנו בינה ובין פעולת הרגליים שלכם.

צפו כאן בוידאו כיצד שותים מים תוך כדי מסע אופניים
 
15. כשאתם מטפסים או מדוושים בקטעים קלים, תנו מנוחה לאגודלים שלכם בהניפכם אותם מעבר לגריפים של הכידון. בזמן שאתם נותנים להם מנוחה, הצמידו את המרפקים שלכם לגוף. שתי פעולות פשוטות אלה יעודדו את פלג גופכם העליון לשחרר את רוב המתח האצור בו.
 
10.jpg
16. לפני שאתם נכנסים למלכודת חול, העבירו להילוך או שניים קלים יותר מאלה שהייתם רוכבים בהם כרגיל במהירות הנתונה. זה יקל על כל דיווש האצה וימנע את הגלגל האחורי מלהתחפר.
 
17. בקטע חולי נצלו את החריצים שיצרו רוכבים קודמים ורכבו בהם. שמרו ששני הגלגלים, הקדמי והאחורי, לא יסטו מהם לאורך כל הקטע.
 
18. כשאתם רוכבים בחול, הישארו לשבת. קל יותר לדווש בעיגולים חלקים ונינוחים וכך למנוע התחפרות.
 
19. שימו לב כיצד אתם מדוושים. הקפידו שלא לפגוע בצד הסלע. מכה של דוושה בחפץ מוצק תגרור הטיה פתאומית של משקל גופכם ועלולה לגרום לכם לאבד מומנטום או שיווי משקל.
20. השווצירים אומרים שבעליה תתחילו הכי מהר שאתם יכולים וח"כ....תאיצו. אני ממליץ לכם להתחיל את העליה באותו הקצב שאתם רוצים לסיים אותה ואל תלחצו מכל מי שימהרו לעקוף אותכם. בד"כ הם מתפגרים לפני הפסגה.
 
11.jpg               
21. היו יצירתיים, בייחוד אם אתם רוכבים על אופני הרים בעלי שיכוך כפול. זה מחזה מדהים לראות באיזו קלות אופני הרים איכותיים יכולים לצלוח סלעים. יותר מדי רוכבים מומחים מבזבזים זמן בלבחור נתיב שעוקף סלעים או פשוט רוכבים בקו השחוק ביותר (שנחרץ קרוב לוודאי באופני זנב קשיח).
 
22. שיכוך מחליש את מומנטום הרכיבה שלכם במהירות נמוכה ויכול אף לעצור אתכם אם אתם פוגעים בסלע במהירות הליכה. הקפידו על מהירות גבוהה.
 
23. אם אתם מרבים בטיפוסים ארוכים, אפשרו לעצמכם זמן להתאושש. כללו רכיבות במישור ובגבעות בתפריט הרכיבה השבועי שלכם.
 
24. בדרך תלולה ומרובת פניות בצעו פניות רחבות. התקרבו לפנייה במהירות הליכה וכוונו היטב לצד החיצוני של הדרך. זה ירחיב את הסיבוב ככל האפשר וייתן לכם יותר מרחב לתמרן בו כשאתם יוצאים מהצד התלול של הדרך. לא תזדקקו כמעט להטות את האופניים, אם בכלל.
 
נ.ב: למבוגרים בללבד!
 תכניסו לעצמכם לראש אתם אוהבים עליות. מתים עלהן....פנקו אותן, לטפו אותן תטפסו עליהן לאט אך בבטחה ותכבשו אותן לאט לאט עד הפסגה... ממש כמו בסקס
*הכתבה מתבססת על כתבה שפרסמתי בעבר במגזין אופניים בשיתוף MBA
Share

 MIRI2.jpg

 

 

ofanaim_magazin199.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

panaracer.jpg

facebook.jpg

small_baner_motoofan.jpg

 

קוראים כותבים

מצאת מסלול רכיבה מענין? צילמת וידאו מגניב? הצטרף לקהילת הכותבים של אופניים! הצטרפותך תאפשר לך להוסיף ב"אזור הפרטי" אשר יופיע כאן כתבות ומסלולים, להשתתף בפורום אופניים, לנהל בלוג רכיבה, לקנות בחנות שלנו ולקבל עדכונים למייל בנושא אופניים

הניוזלטר שלנו

לקבלת עדכונים במייל על הנושאים הכי מענינים, המבצעים הכי חמים והחדשות האחרונות בנושא אופניים, הרשם לניוזלטר:

CCF22112016_0001.jpg

logo_jpg.jpg